مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 فروردین 1401 ساعت 12:472022-04-10سياسي

وضعیت منابع آب زیر زمینی کهگیلویه بحرانی است


رییس امور آب کهگیلویه با اشاره به افت شدید سفره های زیرزمینی گفت: با برداشت بی رویه آب وضعیت منابع آب بحرانی شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کهگیلویه، سید هادی خاضعی امروز در نشست شورای حفاظت از منابع آب شهرستان اظهار کرد: وضعیت منابع آب زیرزمینی در دشت های کهگیلویه بحرانی است باید تلاش کنیم تبدیل به فاجعه نشود بحران اصلی را باید در آب های زیرزمینی جستجو کرد زیرا چاه ها در معرض خشک شدن قرار دارد.

رییس امور آب کهگیلویه گفت: از دستگاه قضایی انتظار داریم با توجه به بحران بی آبی و نابودی سفره های زیرزمینی شعب ویژه رسیدگی به پرونده های متخلفان آب اختصاص و با متخلفان بهره برداری از منابع آب قاطعانه برخورد کنند.

وی ادامه داد: واقعیت این است که کارشناسان و دلسوزان فریاد می زنند که وضعیت سفره های آب زیرزمینی خوب نیست اما متأسفانه کشاورزان به برداشت های بی رویه و کشت های پرمصرف آبی ازطریق چاه های کشاورزی ادامه می دهند.

خاضعی افزود: در چند سال اخیر استمرار خشکسالی به همراه افزایش دما و کاهش بارندگی در سال زراعی آبی باعث افت سفره های زیر زمینی شده است.

رییس اداره امور آب کهگیلویه گفت: برداشت خاج از استاندارد از چاه های دارای پروانه، حفر چاه های غیرمجاز و رعایت نکردن الگوی کشت در شهرستان از دیگر عوامل کاهش سفره های زیرزمینی و ت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وضعیت منابع آب زیر زمینی کهگیلویه بحرانی است

وضعیت منابع آب زیر زمینی کهگیلویه بحرانی است