مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 فروردین 1401 ساعت 12:322022-04-10اقتصادي

عقب نشینی سریالی آب دریا این بار به ساحل تنکابن رسید


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مازندران، پس از عقب نشینی آب دریا در چالوس و ساحل کپورچال نوشهر مازندران این بار عقب نشینی آب در ساحل تنکابن مورد توجه قرار گرفته است.

عکس العمل ساحل تنکابن در مقابل کاهش 12 سانتی متری سطح تراز آب دریای خزر، موجب عقب نشینی آب و شکل گیری پشته ماسه ای به صورت زبانه ماسه ای با شکل گیری تالاب ساحلی بوده است.

همایون خوشروان عضو هیأت مدیره انجمن مهندسی سواحل و سازه های دریایی با اشاره به عقب نشینی آب در ساحل تنکابن، اظهار کرد: اگر کارنامه نوسانات سطح تراز دریای خزر را از سال 1930 میلادی تاکنون بررسی کنیم متوجه می شویم که روند پسروی در دریای خزر از سال 1930 آغاز شده و تا سال 1978 یعنی طی مدت 48 سال بیش از 3 متر از سطح آب دریای خزر را از دست دادیم، اما به یک باره و برخلاف پیش بینی هایی که می شد، دریای خزر باید کاهش می یافت سطح تراز آب خزر افزایش یافت و در سال 1978 تا 1995 حدود 2.

5 متر افزایش داشتیم و مجددا روند کاهشی خزر تاکنون ادامه یافت.

  وی افزود:  اگر متوسط کاهش سطح تراز آب خزر را 10 سانتی متر در سال در نظر بگیریم تقریبا 80 سال دیگر که پایان قرن خواهد بود معادل 800 سانتی متر می شود که تقریبا 8 متر سطح تراز آب خزر را با این سرعت از دست خواهیم داد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عقب نشینی سریالی آب دریا این بار به ساحل تنکابن رسید

عقب نشینی سریالی آب دریا این بار به ساحل تنکابن رسید