مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 فروردین 1401 ساعت 11:072022-04-10سياسي

نهایی شدن پیش نویس طرح اصلاح قانون تقویم آموزشی مدارس


پیش نویس طرح اصلاح قانون تقویم آموزشی توسط مرکز پژوهش ها در تعامل با کارشناسان دستگاه های مختلف و معاونت قوانین مجلس آماده شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی، مدیریت بهینه زمان آموزش یکی از عوامل مهم در کیفیت بخشی به فعالیت های آموزشی و تربیتی مدارس است که این امر با تفویض اختیار مناسب، محقق خواهد شد.

در تشریح دلایل توجیهی این پیش نویس بیان شده که تقویم آموزشی مدارس دارای مولفه های مختلفی از جمله شروع و پایان فعالیت مدارس در روزهای سال، شروع و پایان فعالیت مدارس، ساعات شبانه روز و تعطیلات پیش بینی نشده، است که اتخاذ تصمیمات متمرکز یکسان در مورد آن ها، مشکلات و مسائل متعددی را ایجاد می کند.

بر همین اساس مرکز پژوهش های مجلس معتقد است که با توجه به گستردگی شرایط اقلیمی و جغرافیایی کشور، تهیه یک چارچوب کلان ملی برای تدوین تقویم آموزشی ملی و واگذاری بسیاری از اختیارات به شوراهای آموزش و پرورش استان، مناطق و مدارس بسیار ضروری است.

همچنین شفافیت در حدود اختیارات هر یک از مراجع سیاست گذار و تصمیم گیر در مورد تقویم آموزشی مدارس و تعیین حیطه اختیارات حوزه های ستادی آموزش و پرورش، شورای عالی آموزش و پرورش، استان و شورای آموزش و پرورش استان، منطقه و شورای آموزش و پرورش شهرستان و نهایتا مدرسه و شورا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نهایی شدن پیش نویس طرح اصلاح قانون تقویم آموزشی مدارس

نهایی شدن پیش نویس طرح اصلاح قانون تقویم آموزشی مدارس