مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 فروردین 1401 ساعت 10:222022-04-10اقتصادي

نیازهای فناورانه جدید در بخش کشاورزی آذربایجان غربی شناسایی شود


رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: فرصت های سرمایه گذاری و نیازهای فناورانه جدید در بخش کشاورزی برای توسعه تولید دانش بنیان در استان شناسایی شود.

- ، اکبر کرامتی صبح یکشنبه در جلسه هماهنگی برگزاری همایش جذب سرمایه گذار در بخش کشاورزی با بیان این مطلب اظهار کرد: آذربایجان غربی به دلیل هم مرزی با سه کشور همسایه و پتانسیل های بالا در بخش کشاورزی، موقعیت مطلوبی برای سرمایه گذاری دارد، به طوری که در بخش صنایع پایین دستی و بالادستی کشاورزی ظرفیت های بسیار قابل توجهی در سطح استان وجود دارد که به طور مطلوب تاکنون بازگو و معرفی نشده است.

وی تصریح کرد: توسعه اشتغال در بخش کشاورزی، علاوه بر اهمیت آن در تأمین امنیت غذایی، نقش تأثیر گزاری در تأمین امنیت اجتماعی روستاییان و کاهش مهاجرت از روستاها به شهرها را دارد.

کرامتی با انتقاد از سرمایه گذاری کم در بخش کشاورزی با توجه به ارزش افزوده بالای تولید محصولات کشاورزی، ادامه داد: ارزش ریالی تولید محصولات کشاورزی سال زراعی گذشته در پای مزرعه در حدود 6.

8 میلیون تن برآورد شده است که با در نظرگرفتن سایر صنایع پایین دستی و بالا دستی وابسته به بخش کشاورزی، گردش مالی این بخش به بیش از 90 هزار میلیارد تومان می رسد که نقش محوری در رونق اقتصادی استان دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نیازهای فناورانه جدید در بخش کشاورزی آذربایجان غربی شناسایی شود

نیازهای فناورانه جدید در بخش کشاورزی آذربایجان غربی شناسایی شود