مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 فروردین 1401 ساعت 08:372022-04-10اقتصادي

کوچ بهاره و الزاماتی برای فرار از بیماری


مدیرکل امور عشایر خراسان جنوبی با بیان اینکه دام تمامی عشایر میهمان در ورودی و خروجی های استان باید با مجوز دامپزشکی واکسینه شود، گفت: در دو سال اخیر با توجه به افزایش قیمت دارو، - با هماهنگی دامپزشکی واکسن تب مالت به صورت رایگان تزریق می شود.

مهدی عصمتی پور در گفت وگو با ایسنا در مورد آغاز کوچ بهاره عشایر خراسان جنوبی، اظهار کرد: کوچ بهاره عشایر استان امسال با توجه به شرایط مطلوب بارندگی در بهمن و اسفند 1400، آغاز شده است؛ کوچ خارج از استان عشایر خراسان جنوبی به سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی، خراسان شمالی و کرمان است.

وی با بیان اینکه 65 تا 70 درصد کوچ عشایر درون استانی و تنها 30 تا 35 درصد آن برون استانی است، افزود: 23 کامیون تانکردار در استان در مسیر کوچ، آب مورد نیاز عشایر را تامین می کنند و محیط زیست نیز تعدادی تانکر آبرسان در اختیار امور عشایر قرار داده است.

مدیرکل امور عشایر خراسان جنوبی بیان کرد: از عشایر کوچنده می خواهیم قبل از آغاز کوچ حتما واکسیناسیون دام خود را انجام دهند تا برای خروج از منطقه مشکلی نداشته باشند؛ با هماهنگی انجام شده با دستگاه های اجرایی استان، منابع طبیعی، محیط زیست، هلال احمر و دامپزشکی برنامه ریزی های لازم برای تسهیل در کوچ عشایر انجام شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کوچ بهاره و الزاماتی برای فرار از بیماری

کوچ بهاره و الزاماتی برای فرار از بیماری