مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 فروردین 1401 ساعت 06:422022-04-10اقتصادي

جوانان و بانوان کمترین اهدا کنندگان خون در همدان


مدیر کل انتقال خون استان همدان گفت: متاسفانه در گروه سنی 18 تا 25 سال و همچنین بانوان با اهدای خون کمتری مواجه هستیم که لازم است در این راستا فرهنگ سازی صورت بگیرد.

- دکتر افشین محمدی، مدیر کل انتقال خون استان همدان، در گفت وگو با ایسنا، از وضعیت اهدای خون در استان ابزار خرسندی کردو گفت: سال گذشته بیش از 36 هزار و 248 واحد خون در استان همدان توسط هم استانی های عزیز اهدا شد.

وی با اشاره به رشد 10 درصدی میزان اهدای خون نسبت به سال 99 گفت: در مدت زمان یاد شده 945 واحد پلاکت فرزیست نیز تهیه شد که نسبت به سال 99 شاهد رشد 27 درصدی در آن بودیم.

محمدی گفت: بانک اطلاعاتی اهداکنندگان را در اداره کل انتقال خون تشکیل داده ایم و به محض نیاز با آنها تماس گرفته می شود.

مدیر کل انتقال خون استان همدان در بخش دیگری به اجرای طرح نذر خون در استان اشاره کرد و گفت: این طرح همه ساله در استان اجرا می شود به همین منظور علاوه بر شیفت صبح و شب، شیفت بعدازظهر نیز در مراکز انتقال خون فعال شده است.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه همه ساله در شب های قدر با مراجعه بسیار مردم مواجه می شویم بنابراین از مردم خواستاریم اهدای خون را به شب های قدر موکول نکنند چرا که ممکن است مراکز به علت ازدحام جمعیت نتوانند خونگیری انجام دهند و یا اینکه با دریافت بیش از نیاز خون مواجه شویم که من


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جوانان و بانوان کمترین اهدا کنندگان خون در همدان

جوانان و بانوان کمترین اهدا کنندگان خون در همدان