مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 فروردین 1401 ساعت 06:372022-04-10پزشكي

افزایش شیوع بیماری دیابت و فشارخون در سیستان و بلوچستان


معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بیان کرد: در گزارش نتایج پیمایش عوامل خطر بیماری های غیرواگیر(STEPS) سال 1400 در استان سیستان و بلوچستان، - ایسنا/سیستان و بلوچستان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بیان کرد: در گزارش نتایج پیمایش عوامل خطر بیماری های غیرواگیر(STEPS) سال 1400 در استان سیستان و بلوچستان، شیوع بیماری دیابت، فشارخون و عوامل خطر بیماری های غیرواگیر نسبت به سال 1395 افزایش یافت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا - دکتر سید مهدی طباطبایی گفت: پدیده های شهرنشینی و صنعتی شدن جوامع که با تغییرات وسیع در سبک زندگی همراه است، در کنار بهبود شـاخص هـای بهداشتی که سبب افزایش میزان امید به زندگی شده است، از مهمترین عوامل افـزایش بـار بیمـاریهـای غیرواگیـر است.

دکتر طباطبایی افزود: بیماریهای غیرواگیر، مسئول بیش از 53 درصد بار بیماریها در سراسر جهان هستند و بیش از 76 درصد کل بار بیماریهـا در ایـران به بیماریهای غیرواگیر اختصاص دارد.

وی گفت: چهار بیماری دیابت، فشارخون بالا، سرطان و بیماریهای مزمن تنفسی به همراه چهار عامل خطـر کـم تحرکـی، تغذیـه ناسالم، مصرف الکل و دخانیات مهمترین علل مرگ و میر ناشی از بیماریهای غیرواگیر هستند که احتمـال مـرگ ناشـی از بیماریهای غیرواگیر را افزایش میدهند و به همین دلیل سازمان جهانی بهداشت کنترل این بی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش شیوع بیماری دیابت و فشارخون در سیستان و بلوچستان

افزایش شیوع بیماری دیابت و فشارخون در سیستان و بلوچستان