مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 فروردین 1401 ساعت 16:272022-04-09بين الملل

کودتای نرم بن سلمان علیه منصور هادی


یک رسانه عربی در تحلیلی به تحولات اخیر یمن در برکناری عبدربه منصور هادی و تشکیل شورای ریاستی جدید و اهداف پشت پرده این اقدام پرداخت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا، یک رسانه عربی در تحلیلی به تحولات اخیر یمن در برکناری عبدربه منصور هادی و تشکیل شورای ریاستی جدید و اهداف پشت پرده این اقدام پرداخت.

روزنامه رای الیوم در تحلیلی به قلم عبدالباری عطوان، نویسنده سرشناس جهان عرب و سردبیر این روزنامه نوشت: هدف و اهمیت شورای ریاستی یمن که عبدربه منصور هادی، رییس جمهور برکنار شده یمن روز پنجشنبه تشکیل آن را اعلام کرد در متحد و یکپارچه کردن بیشتر اقشار قبیله ای، جغرافیایی و سیاسی یمن نهفته است، این امر باعث می شود که تقریبا تمام اقشار یمنی در یک جبهه واحد در مقابل انصارالله بایستند و به این نهاد سیاسی جدید مشروعیت داده شود؛ نهادی که عربستان و امارات به میزان سه میلیارد دلار از آن حمایت کرده اند.

در این تحلیل آمده است: چه بسا محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان که با این اقدام هوشمندانه همه را غافلگیر کرد، از بار سنگین منصور هادی و معاون قدرتمند وی ژنرال علی محسن الاحمر رهایی یافت اما باز هم دو چالش اصلی در برابر این شورای ریاستی باقی می ماند؛ یکی اتحاد و تداوم همبستگی میان اعضای آن و کنار گذاشتن بلندپروازها برای رسیدن به قدرت و دیگ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کودتای نرم بن سلمان علیه منصور هادی

کودتای نرم بن سلمان علیه منصور هادی