مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 فروردین 1401 ساعت 15:422022-04-09بين الملل

سناریوی جدید آمریکا برای یمن!


واقعیت این روزهای منطقه حاکی از آن است که عربستان بعد از هفت سال کشتار مردم بی گناه یمن چاره ای جز تسلیم در برابر مردم یمن ندارد و حالا دست برنده با انصارالله است.

- فارس پلاس؛ شبکه های اجتماعی: عبدالرحیم انصاری از کارشناسان سیاسی در صفحه شخصی خود نوشت:  دو روز پیش عبدربه منصور هادی رییس جمهور فراری یمن که در عربستان سعودی مستقر است اعلام کرد از سمت خود کناره گرفته و اختیارات را به گروهی تحت عنوان شورای رهبری سپرده است! اقدامی که رسانه های یمنی آن را تحت فشار دربار سعودی ارزیابی می کنند.

‏برخی منابع اعلام کرده اند منصور هادی که مقیم ریاض است، در حصر خانگی قرار دارد، و لذا مجبور به استعفا و معرفی شورایی شده است که احتمالا سعودی ها اعضایش را تعیین کرده اند.

ولی با نگاهی به سوابق رشاد العلیمی رییس شورای رهبری، میشود اینگونه فهمید که وی بیش از آنکه آدم سعودی باشد، نماینده آمریکاست! البته طبیعی است، وقتی جنگ یمن با مجوز و راهبردهای آمریکایی آغاز شده، در چگونگی خاتمه اش هم آنها نقش خواهند داشت، و سعودی های بی اراده فقط پوششی بر سیاستهای ایالات متحده در قضیه یمن می باشند.

عربستان تنها یک مجری است؛ نه اختیاری در آغاز جنگ داشته و نه اختیاری در پایان دادن به آن! پس از کناره گیری منصور هادی و تعیین شورای رهبری که بلافاصله مورد تای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سناریوی جدید آمریکا برای یمن!

سناریوی جدید آمریکا برای یمن!