مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 فروردین 1401 ساعت 14:372022-04-09دانش

درخواست 200 نفر از اساتید دانشگاه برای توقف ساخت و ساز در پیرامون باغ گیاه شناسی


200 نفر از اعضای هیئت علمی دانشگاه ها در نامه ای به رییس جمهور خواستار متوقف شدن پروژه بلندمرتبه سازی پیرامون باغ گیاه شناسی ملی ایران شدند.

- 200 نفر از اعضای هیئت علمی دانشگاه ها در نامه ای به رییس جمهور خواستار متوقف شدن پروژه بلندمرتبه سازی پیرامون باغ گیاه شناسی ملی ایران شدند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، 200 نفر از اعضای هیئت علمی 56 دانشگاه ایران در نامه ای به رییس جمهور خواستار متوقف شدن پروژه بلندمرتبه سازی پیرامون باغ گیاه شناسی ملی ایران شدند.

بر اساس گزارش روابط عمومی باغ گیاه شناسی ملی ایران، در این نامه آمده است: باغ های گیاه شناسی در دنیا که تعدادشان به حدود 2000 مجموعه می رسد یکی از دستاوردهای علمی بسیار مهم کشور متبوع خود محسوب می شوند که بسته به قدمت، تعداد و نوع گونه های گیاهی دربرگرفته، تنوعی از کارکردهای علمی را در خود دارا هستند.

مهم ترین و خطیرترین وظیفه این باغ ها حفاظت از گونه های گیاهی است.

که این امر در جهان کنونی و با توجه به وجود بحران های اغلب انسان ساز برای موجودات کره زمین، برای حفاظت از گونه های در معرض خطر انقراض بسیار حائز اهمیت است.

در ایران نیز باغ گیاه شناسی ملی ایران با قدمتی بیش از 53 سال و بانک ژن منابع طبیعی ایران با پیشینه ای حدود 30 سال این وظیفه ارزشمند را به عهده داشته اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درخواست 200 نفر از اساتید دانشگاه برای توقف ساخت و ساز در پیرامون باغ گیاه شناسی

درخواست 200 نفر از اساتید دانشگاه برای توقف ساخت و ساز در پیرامون باغ گیاه شناسی