مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 فروردین 1401 ساعت 12:522022-04-09پزشكي

نفس همه مردم گرد و خاکی شده است؛ این افراد بیشتر مواظب باشند!


این روزها اگرچه وضعیت شیوع بیماری کرونا رو به بهبودی است، اما مهمان ناخوانده دیگری به نام گرد و خاک در 25 استان کشور جولان می دهد و سلامت مردم را به مخاطره انداخته است.

- گروه سلامت خبرگزاری فارس:این روزها مهمان ناخوانده دیگری به نام گرد و خاک کشور را فراگرفته و فضای غبار آلوده و تیره ای 25 استان کشور را در برگرفته؛به طوری که نفس کشیدن یکی از کارهای سخت این روزهای مردم شده است! دوره های خشکسالی طولانی می تواند احتمال بروز این پدیده را افزایش دهد.

این پدیده کیفیت هوا را کاهش می دهد و عمق دید را کاهی به حدود 5 متر کاهش می دهد و اثرات سویی بر سلامت انسان به خصوص افراد دارای مشکلات تنفسی،داشته باشد.

ریزگرد و غبار و تنفس ذرات گرد و غبار از نظر اندازه کاملا متفاوت هستند و از درشت (غیر قابل تنفس) تا ریز ( قابل تنفس) طبقه بندی می شوند.

ذرات درشت گرد و غبار حداکثر می توانند به داخل بینی، دهان و حلق راه پیدا کنند اما ذرات ریز می توانند به اعماق بیشتر و نواحی حساس مجرای تنفسی و ریه نفوذ کنند.

ذرات ریزتر دارای اثرات بالقوه مهمی بر سلامت انسان هستند.

  تماس با گرد و غبار و اثرات آن بر سلامت متداولترین نشانه هایی که طی یک پدیده گردو غبار مشاهده می شود تحریک چشم ها و راه های فوقانی هوایی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نفس همه مردم گرد و خاکی شده است؛ این افراد بیشتر مواظب باشند!

نفس همه مردم گرد و خاکی شده است؛ این افراد بیشتر مواظب باشند!