مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 فروردین 1401 ساعت 12:522022-04-09اقتصادي

افزایش جریمه به کارگیری اتباع غیرمجاز در سال 1401


مدیر اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان از افزایش میزان جریمه به کارگماردن اتباع خارجی غیرمجاز در سال 1401 به میزان پنج برابر حداقل دستمزد برای هر روز خبر داد.

- حسین باقری با بیان این خبر، توضیح داد: طبق اعلام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بر اساس بند ج ماده 11 قانون تنظیم بخشی از درآمدهای دولت، هر کارفرمایی که از نیروی کار خارجی غیرمجاز استفاده یا در مشاغلی به جز شغل تعیین شده در پروانه کار اقدام کند، به پنج برابر حداقل دستمزد برای هر روز اشتغال جریمه می شود.

وی افزود: با توجه به مصوبه شورای عالی کار که حداقل دستمزد روزانه امسال را یک میلیون و 393 هزار و 250 ریال تعیین کرده است، مبلغ جریمه بابت هر روز اشتغال غیرمجاز اتباع خارجی به میزان پنج برابر حداقل دستمزد روزانه یعنی معادل 6 میلیون و 966 هزار و 250 ریال خواهد بود.

مدیر اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان تاکید کرد: این میزان جریمه در صورت تکرار تخلف دو برابر خواهد شد و در صورت استنکاف از پرداخت جریمه، کارفرما مطابق با ماده 181 قانون کار به محاکم قضایی معرفی می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اصفهان، به موجب ماده 181 قانون کار، بکارگیری اتباع بیگانه فاقد مجوز کار در واحدهای کارگ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش جریمه به کارگیری اتباع غیرمجاز در سال 1401

افزایش جریمه به کارگیری اتباع غیرمجاز در سال 1401