مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 فروردین 1401 ساعت 12:522022-04-09بين الملل

کودتای نرم بن سلمان علیه منصور هادی؛ هدف از تشکیل شورای دست نشانده عربستان چیست؟


یک رسانه عربی در تحلیلی به تحولات اخیر یمن در برکناری عبدربه منصور هادی و تشکیل شورای ریاستی جدید و اهداف پشت پرده این اقدام پرداخت.

- کودتای نرم بن سلمان علیه منصور هادی؛ هدف از تشکیل شورای دست نشانده عربستان چیست؟ یک رسانه عربی در تحلیلی به تحولات اخیر یمن در برکناری عبدربه منصور هادی و تشکیل شورای ریاستی جدید و اهداف پشت پرده این اقدام پرداخت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روزنامه رای الیوم در تحلیلی به قلم عبدالباری عطوان، نویسنده سرشناس جهان عرب و سردبیر این روزنامه نوشت: هدف و اهمیت شورای ریاستی یمن که عبدربه منصور هادی، رییس جمهور برکنار شده یمن روز پنجشنبه تشکیل آن را اعلام کرد در متحد و یکپارچه کردن بیشتر اقشار قبیله ای، جغرافیایی و سیاسی یمن نهفته است، این امر باعث می شود که تقریبا تمام اقشار یمنی در یک جبهه واحد در مقابل انصارالله بایستند و به این نهاد سیاسی جدید مشروعیت داده شود؛ نهادی که عربستان و امارات به میزان سه میلیارد دلار از آن حمایت کرده اند.

در این تحلیل آمده است: چه بسا محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان که با این اقدام هوشمندانه همه را غافلگیر کرد، از بار سنگین منصور هادی و معاون قدرتمند وی ژنرال علی محسن الاحمر رهایی یافت اما باز هم دو چالش اصلی در برابر این شورای ریاستی باقی می ماند؛ یکی اتحاد و تداوم همبستگی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کودتای نرم بن سلمان علیه منصور هادی؛ هدف از تشکیل شورای دست نشانده عربستان چیست؟

کودتای نرم بن سلمان علیه منصور هادی؛ هدف از تشکیل شورای دست نشانده عربستان چیست؟