مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 فروردین 1401 ساعت 11:572022-04-09اقتصادي

مصرف کود با کاهش قیمت آن افزایش یافت/کاهش 45 درصدی قیمت کود


مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی از روند صعودی مصرف کود با کاهش 45 درصدی قیمت آن از ابتدای سال جاری خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از زنجان، حمید رسولی، مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی  صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کاهش 45 درصدی قیمت کودهای فسفاته و پتاسه در سال جاری، سبب افزایش فروش روزانه نسبت به دو سال اخیر شده است.

وی با اشاره به کاهش 45درصدی قیمت کودهای فسفاته و پتاسه در سال جاری، گفت: با اجرای این مصوبه، از تاریخ یک فروردین ماه سال جاری آمار فروش روزانه نشان می دهد که مصرف این کودها نسبت به دو سال اخیر روند صعودی داشته است.

مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی ادامه داد: به طور نمونه بررسی آمار فروش روز گذشته افزایش فروش 34 درصدی در این حوزه را نشان می دهد.

 رسولی با بیان اینکه پیش بینی می شود میزان مصرف کود فسفات و پتاسه در سال جاری به مصرف استاندارد در جهان و میزان پیشنهادی موسسه تحقیقات خاک و آب نزدیک تر شود، افزود: ما در یک دهه اخیر در مصرف کودهای شیمیایی نسبت به میانگین جهانی و پیشنهاد موسسه آب و خاک دچار کم مصرفی شده ایم.

مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی با اشاره به اینکه در ابتدای سال 99 و با تغییر نرخ ارز مصرف کودهای پتاسه و فسفاته کاهش یافت، تصریح کرد: مصرف کودهای شیمیایی به لحاظ کمی و کیفی تأثیر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مصرف کود با کاهش قیمت آن افزایش یافت/کاهش 45 درصدی قیمت کود

مصرف کود با کاهش قیمت آن افزایش یافت/کاهش 45 درصدی قیمت کود