مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 فروردین 1401 ساعت 11:472022-04-09سياسي

کودتای ریاض علیه منصور هادی؛ تحولات جدید یمن چه معنایی دارد؟


تغییر معادلات یمن و تغییر موازنه قوا را می توان در پشت تصمیمات جدید سعودی ها و استعفای به یکباره منصورهادی و ابراز تمایل بالای ریاض برای گفت و گو با صنعاء دانست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازسرویس بین الملل خبرگزاری فارس، روز پنج شنبه (17 فروردین) و سرانجام پس از مدت ها رایزنی ها و رفت و آمدها، دولت سعودی تصمیم گرفت که پرونده منصور هادی را ببندد و به دوران ریاست جمهوری خود خوانده وی پایان دهد.

اویی که جنگ هفت ساله به بهانه بازگرداندن وی به قدرت آغاز شده بود و اکنون یک شورای ریاستی به انتخاب ریاض جای او را گرفته است.

آن چه از صحنه سیاسی و میدانی یمن متوجه می شویم این است که پادشاهی سعودی با توجه به تحولاتی که در هفت سال گذشته در یمن رخ داده است، دیگر نقشه و طرح دومی ندارد و اکنون با اذعان به شکست در دست یابی به یکی از اصلی ترین اهداف تجاوزگری خود که بازگردان به اصطلاح مشروعیت در یمن بود، هیچ راه حلی ندارد، مگر اینکه بر اساس واقعیت های جدیدی که تغییر موازنه قدرت در یمن آن ها را تحمیل کرده است، گام های جدیدی بردارد.

*** رایزنی های برخی گروههای سیاسی دستچین در ریاض از 30 مارس آغاز شد و تا هفتم آوریل ادامه داشت، نشستی که خبری از منصور هادی در آن نبود و البته انصارالله یمن نیز حضور در این نشست و هرگونه نشستی خارج از یمن را رد کرده بود، سرانجام بامد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کودتای ریاض علیه منصور هادی؛ تحولات جدید یمن چه معنایی دارد؟

کودتای ریاض علیه منصور هادی؛ تحولات جدید یمن چه معنایی دارد؟