مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 فروردین 1401 ساعت 09:472022-04-09سياسي

ارسال لایحه «پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر» به دولت؛ اهم نوآوریهای این لایحه چیست؟


مدیرکل حقوقی و امور اموال ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور از ارسال لایحه قضایی پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر به دولت خبر داد.

- ارسال لایحه پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر به دولت؛ اهم نوآوریهای این لایحه چیست؟ مدیرکل حقوقی و امور اموال ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور از ارسال لایحه قضایی پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر به دولت خبر داد.

محمد ترحمی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه قانون مبارزه با مواد مخدر در ایران بیش از یک قرن سابقه دارد، اظهار کرد: از اولین وضع قانون در تحدید تریاک در ایران که در مجلس دوم مشروطه انجام شده بیش از 115 سال می گذرد.

برخورد با این معضل اجتماعی در دوره های مختلف با شیوه های متفاوتی صورت گرفته است، اما بعد از انقلاب اسلامی ایران اولین قانون مربوط به آذرماه سال 59 بوده که در شورای انقلاب وضع می شود؛ به دلیل خلاء های موجود در سال 1367 و بر اساس بند 8 اصل 110 قانون اساسی در مجمع تشخیص مصلحت نظام، قانون فعلی وضع و در سال های بعد الحاقات و اصلاحاتی به آن اضافه می شود.

وی ادامه داد: ستاد مبارزه با مواد مخدر در اجرای وظایف ذاتی برابر ماده 33 قانون مبارزه با مواد مخدر مصوب سال 1367 مجمع تشخیص مصلحت نظام با اصلاحات و الحاقات بعدی، به صورت مستمر نسبت به بررسی اثربخشی قوانین و مقررات حوزه مبارزه با مواد مخدر و آسیب شنا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ارسال لایحه «پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر» به دولت؛ اهم نوآوریهای این لایحه چیست؟

ارسال لایحه «پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر» به دولت؛ اهم نوآوریهای این لایحه چیست؟