مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 فروردین 1401 ساعت 09:422022-04-09سياسي

هنر انقلاب باید واقعیت انقلاب را به درستی تبیین کند


یکی از تهیه کننده های سینمای ایران معتقد است که نسل جوان باید بداند که ما در برابر یک جهان هشت سال مقاومت کردیم و یک وجب خاک کشور را به دشمن ندادیم.

- سید امیر سید زده تهیه کننده سینما و تلویزیون در گفت وگو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس در آستانه برگزاری هفتمین هفته هنر انقلاب و معرفی چهره سال هنر انقلابی در پاسخ به این سوال که آیا بعد از گذشت 43 سال از پیروزی انقلاب موفق شده ایم به مکتبی در حوزه هنر انقلاب دست یابیم، عنوان کرد: واقعیت این است اگر صادقانه بخواهم جواب بدهم به جایگاهی که مدنظر امثال شهید آوینی است، نرسیده ایم.

دلیل آن هم فاصله گرفتن از هنر انقلابی به مفهوم واقعی خودش است.

ما هنری را انقلابی می دانیم که در انسان تحول ایجاد کند.

این تحول میسر نیست؛ مگر این که ریشه در فطرت و سیرت هنرمند داشته و او بر اساس آن تربیت شده باشد کما اینکه در شهید سید مرتضی آوینی و هنرش بروز و ظهور یافته بود.

او یک شخصیت انقلابی به تمام معنا ارائه می داد و متاسفانه ما نتوانسته ایم این دیدگاه را از ارزش های انقلاب اسلامی که انسان را از تاریکی به نور هدایت می کند به درستی درک و دریافت کنیم.

  نویسندگان تحول ساز تربیت نکرده ایم وی خاطر نشان کرد: متاسفانه چنین ضعفی از ناکارآمدی های ما است؛ زیرا نهادهای مربوطه فرهنگی و هنری در این سال ها به ط


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هنر انقلاب باید واقعیت انقلاب را به درستی تبیین کند

هنر انقلاب باید واقعیت انقلاب را به درستی تبیین کند