مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 فروردین 1401 ساعت 09:022022-04-09پزشكي

مرکز انتقال خون بم جوابگوی چهار شهرستان نیست


امکانات مرکز انتقال خون بم جوابگوی چهار شهرستان نیست و از لحاظ نیرو و تجهیزات در مضیقه هستیم زیرا مرکز انتقال خون همزمان با دانشگاه علوم پزشکی بم رشد نکرده است.

- ایسنا/کرمان رییس انتقال خون بم گفت: امکانات مرکز انتقال خون بم جوابگوی چهار شهرستان نیست و از لحاظ نیرو و تجهیزات در مضیقه هستیم زیرا مرکز انتقال خون همزمان با دانشگاه علوم پزشکی بم رشد نکرده است.

مجید شهسواری در گفت وگو با ایسنا بیان کرد: اهدا خون علاوه بر اینکه باعث نجات جان انسان می شود بلکه موجب نشاط و سرزندگی در خود اهدا کننده نیز می شود؛ همچنین با دوبار اهدای خون در هر سال علاوه بر کنترل بیماری ها، سلامت فرد نیز تقویت می شود.

وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی اعتبارات ملی دارد و برای شهرستان هم اعتبارات مجزا می گیرد اما انتقال خون بم با اینکه باید چهار شهرستان را پوشش دهد امکاناتی در حد یک شهرستان دارد و این موضوع به معضل بزرگی تبدیل شده است.

خون گیری محدود، پوشش دهی وسیع رییس انتقال خون بم اظهار کرد: خون گیری ما از جمعیت 200 هزار نفری شهرستان بم است اما پوششی که می دهیم به 500 هزار نفر جمعیت است؛ همچنین با راه اندازی بیمارستان های شرق استان نیز خدمات دهی به این واحد درمانی باید از بم صورت گیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرکز انتقال خون بم جوابگوی چهار شهرستان نیست

مرکز انتقال خون بم جوابگوی چهار شهرستان نیست