مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 فروردین 1401 ساعت 08:472022-04-09اقتصادي

مرز باشماق با راه اندازی منطقه آزاد کردستان هاب لجستیکی بین المللی می شود


حمیدرضا بیتا در گفت وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار داشت: تقویت مرز باشماق بعنوان یکی از بهترین مسیرهای ترانزیتی شرق به غرب و تبدیل پهنه مریوان بعنوان هاب صادراتی محصولات تمامی مناطق کشور با احداث نمایشگاه دائمی جهت بازار مصرف کشور عراق از دیگر اهداف عالی در چشم انداز منطقه آزاد کردستان است.

به گفته وی، هاب لجستیکی، مرکزی خاص است که در آن تمامی فعالیت های سازماندهی، تفکیک، هماهنگی، توزیع و حمل ونقل کالا از طرف واحدهای مختلف تجاری و توسط اپراتورهای مختلف صورت می گیرد.

وی با اشاره به طرح ساماندهی مرز باشماق گفت: ساماندهی بخش پایانه های، فعالیت های کوتاه مدت، ساماندهی محدوده ترانشیپ صادراتی و شرکت های حمل و نقل بین المللی، ساماندهی صنوف خدماتی و هماهنگی بین دستگاهی از جمله بخش های این طرح است.

مدیر اجرایی منطقه آزاد تجاری - صنعتی بانه مریوان به فعالیت های بلندمدت هم اشاره کرد و گفت: توسعه پایانه باشماق از هفت هکتار موجود به 18 هکتار در قالب طرح توسعه (طرح جامع مصوب شورای عالی ساماندهی مرزهای کشور) از مهم ترین این برنامه هاست.

بیتا به تسهیلات لازم در بخش دسترسی هم اشاره کرد و افزود: احداث کمربندی مریوان بعلاوه تکمیل 4 بانده شدن مسیر سنندج به مریوان، دو برابر شدن حجم مبادلات تجاری طی دو سال آتی و حتی 3 برابر شدن در صورت ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرز باشماق با راه اندازی منطقه آزاد کردستان هاب لجستیکی بین المللی می شود

مرز باشماق با راه اندازی منطقه آزاد کردستان هاب لجستیکی بین المللی می شود