مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 فروردین 1401 ساعت 07:372022-04-09پزشكي

گیاهانی برای تقویت اعصاب


گیاهان و ادویه جات بدون هیچ کالری اضافی و بدون چربی، نه تنها عطر و طعم خوشی به غذاها می دهند بلکه منافع بی شماری برای اندام مختلف بخصوص مغز می توانند داشته باشند.

- ایسنا/لرستان یک متخصص طب سنتی گفت: گیاهان و ادویه جات بدون هیچ کالری اضافی و بدون چربی، نه تنها عطر و طعم خوشی به غذاها می دهند بلکه منافع بی شماری برای اندام مختلف بخصوص مغز می توانند داشته باشند.

یداله مرادی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: منافع بزرگ برخی گیاهان و ادویه جات در افزایش سطح حافظه، کاهش اضطراب و حتی شاید حفاظت در برابر تومورهای مغزی ثابت شده است.

وی با اشاره به این که مریم گلی یکی از این گیاهان است که حافظه را بهبود می بخشد، عنوان کرد: در مطالعات کوچک مشخص شده که عصاره این گیاه منجر به بهبود عملکرد افراد در آزمون حافظه در مقایسه با دارونما شده است.

مرادی با اشاره به این که اسانس ها و عصاره مریم گلی برای مقابله با آلزایمر مؤثر است، بیان کرد: بیماری آلزایمر در نتیجه کاهش سطح یکی از انتقال دهنده های عصبی بروز می کند که مریم گلی این روند را کاهش می دهد چراکه قادر است از ترشح آنزیم مسئول این تخریب جلوگیری کند.

این متخصص طب سنتی با اشاره به این که ماده مغذی موجود در سیر از مغز در برابر روند پیری و بیماری محافظت می کند، تصریح کرد: این ماده مغذی علاوه بر آن از


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گیاهانی برای تقویت اعصاب

گیاهانی برای تقویت اعصاب