مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 19 فروردین 1401 ساعت 11:022022-04-08حوادث

دانش آموز دبیرستانی به کشفی جالب در مورد ستاره های نوترونی دست یافت


در سراسر جهان اخترفیزیکدانان در حال بررسی امواج گرانشی هستند که هنگام برخورد سیاهچاله های دوردست یا ستارگان نوترونی به سمت زمین می آیند و یکی از این اخترفیزیکدانان کریستین یه (Christine Ye)، - در سراسر جهان اخترفیزیکدانان در حال بررسی امواج گرانشی هستند که هنگام برخورد سیاهچاله های دوردست یا ستارگان نوترونی به سمت زمین می آیند و یکی از این اخترفیزیکدانان "کریستین یه" (Christine Ye)، دانش آموزی 17 ساله از دبیرستان "ایستلیک" (Eastlake) در حومه سیاتل است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از اسپیس، کار کریستین بر امواج گرانشی که در آن به بررسی امواج ایجاد شده در فضا-زمان بر اثر برخورد یک سیاهچاله و یک ستاره نوترونی پرداخت، جایگاه اول در رقابت سراسری Regeneron Science Talent Search را برای او به ارمغان آورد.

این مسابقه علمی معتبر، دانشمندان جوان آینده داری را شناسایی می کند که در حال توسعه ایده هایی برای حل ضروری ترین چالش های جامعه هستند.

علاقه او به نجوم از دوران راهنمایی آغاز شد؛ زمانی که او پروژه ای با موضوع نجوم در یک نمایشگاه علمی منطقه ای انجام داد.

او که می خواست بیشتر در این مورد به جستجو بپردازد، با گروهی از محققان دانشگاه واشنگتن ملاقات کرد که از رصدخانه نانوهرتز (Nanohertz) آمریکای شمالی برای بررسی امواج گرانشی استفاده می کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دانش آموز دبیرستانی به کشفی جالب در مورد ستاره های نوترونی دست یافت

دانش آموز دبیرستانی به کشفی جالب در مورد ستاره های نوترونی دست یافت