مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 19 فروردین 1401 ساعت 10:022022-04-08سياسي

ادعای امارات: می خواهیم در صلح و ثبات یمن سهیم باشیم


وزارت خارجه امارات عربی متحده طی بیانیه ای ضمن استقبال از «شورای ریاستی» جدید یمن، مدعی شد که به دنبال ایفای نقش در روند رسیدن این کشور به صلح و ثبات است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازسرویس بین الملل خبرگزاری فارس، دولت امارات عربی متحده امروز (جمعه)، از تصمیم عبدربه منصور هادی رییس جمهور مستعفی یمن مبنی بر واگذاری قدرت به نهادی تحت عنوان شورای ریاستی استقبال کرد.

طبق گزارش خبرگزاری رسمی دولت امارات وام ، وزارت خارجه ابوظبی این تصمیم هادی را در جهت تکمیل روند اجرای مرحله انتقالی و تفویض کامل اختیارات اجرایی و صلاحیت های ریاست جمهوری [طبق قانون اساسی و تلاش های کشورهای عربی حوزه خلیج فارس] دانسته و از آن استقبال کرده است.

دولت امارات در این بیانیه  ابراز امیدواری کرده است که بتواند در این مرحله تا رسیدن به یک راه حل سیاسی جامع بین تمام طرف های یمنی، با هدف تحقق صلح و ثبات، پیشرفت و شکوفایی برای ملت یمن سهیم باشد.

این در حالی است که امارات عربی متحده در همراهی با عربستان سعودی و در چارچوب ائتلاف متجاوز به یمن، هفت سال مزدوران خود را در خاک این کشور مستقر و نیروهای مسلح یمنی را مورد حمله قرار داد.

وزارت خارجه امارات در بیانیه خود ضمن اعلام حمایت کامل از شورای ریاستی جدید و نهادهای همسو با آن در جهت حل بحران یمن، از دعوت ریاض مبنی بر آغاز گف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ادعای امارات: می خواهیم در صلح و ثبات یمن سهیم باشیم

ادعای امارات: می خواهیم در صلح و ثبات یمن سهیم باشیم