مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 19 فروردین 1401 ساعت 09:572022-04-08فرهنگي

چگونه رمان «دکتر نون» نمایشنامه شد/ عاشقانه ای در دل سیاست


محمد وفایی یکی از نویسندگان نمایشنامه «دکتر نون زنش را بیشتر از مصدق دوست دارد» درباره فرایند نگارش این متن نمایشی از روی رمانی به همین نام توضیح داد.

- ، محمد وفایی که با همراهی دلارا نوشین رمان دکتر نون زنش را بیشتر از مصدق دوست دارد را برای اجرای صحنه ای آماده کرده است در قالب یک یادداشت درباره فرایند شکل گیری این اثر نمایشی که این روزها به کارگردانی هادی مرزبان در سالن اصلی مجموعه تئاترشهر روی صحنه توضیحاتی ارائه داد.

در این یادداشت آمده است: رمانی که نمایشنامه شد این ایام که آغازین روزهای قرن جدید است، صحنه سالن اصلی تئاتر شهر عرصه نمایش دیگری است از هادی مرزبان، کارگردان پیشکسوت و نام آشنای تئاتر ایران.

نمایشی با عنوان دکتر نون زنش را بیشتر از مصدق دوست دارد .

یک اثر نمایشی تاریخی سیاسی که درونمایه ای عاشقانه دارد یا شاید به تعبیری، روایتی عاشقانه که در دل حوادث تاریخی و سیاسی رخ می دهد.

این که کدام حال و هوا بر روند این اثر حاکم است شرحی پیچیده دارد و این به واقع یک درام چند وجهی است که قصه نمایش به خوبی از پس پرداخت آن بر می آید و اما از خود نمایش و اجرایی که از داستان آن روی صحنه رفته، بگذریم خالی از لطف نیست که شرحی را از جریان شکل گیری متن اثر به نظر برسانم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چگونه رمان «دکتر نون» نمایشنامه شد/ عاشقانه ای در دل سیاست

چگونه رمان «دکتر نون» نمایشنامه شد/ عاشقانه ای در دل سیاست