مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 19 فروردین 1401 ساعت 07:272022-04-08اقتصادي

سرانجام اسکلت های کشف شده در زواره اردستان چه شد؟+ تصاویر


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اصفهان، آبان ماه سال گذشته خبری مبنی بر کشف اسکلت هایی در معدن لاپلنگ روستای چاه ریسه اردستان که به روش طبیعی مومیایی شده اند منتشر شد.

حالا پس از گذشت حدود 5 ماه مجددا این خبر در حال دست به دست شدن است و مطرح شده که این اسکلت ها وضعیت خوبی در موزه زواره ندارند و درخواست ها برای انتقال آن به تهران نادیده گرفته شده است.

به همین دلیل و برای پیگیری آخرین وضعیت به سراغ علیرضا ایزدی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان رفتیم تا جزییات را شرح دهد.

از کلمه مومیایی استفاده نکنید! ایرانیان اجساد را مومیایی نمی کردند ایزدی در گفت وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با واکنش و ابراز تاسف نسبت به بکارگیری عنوان مومیایی برای این دو جسد اظهار داشت: متاسفانه یک مسأله عامیانه و غیرکارشناسی در کشور تحت عنوان مومیایی باب شده است، ایرانی ها هیچ گاه مومیایی نداشتند، به جز یکی دو پادشاه هیچ کدام از ایرانی ها به دلیل یکتاپرستی و اعتقاد به معادی که از دیرباز داشتند، مومیایی نمی کردند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان درخصوص آنچه در معدن اردستان رخ داده است گفت: یک معدن روی در این منطقه داریم و خاصیت خاک و روی این است که وقتی جسدی دفن می شود در این فضا تقریباً سالم می ماند و مردم عادی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سرانجام اسکلت های کشف شده در زواره اردستان چه شد؟+ تصاویر

سرانجام اسکلت های کشف شده در زواره اردستان چه شد؟+ تصاویر