مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 18 فروردین 1401 ساعت 16:372022-04-07اقتصادي

بافت تاریخی بوشهر ظرفیت فعالیت دانش بنیان ها را دارد


مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: بافت تاریخی شهر بوشهر ظرفیت فعالیت شرکت های دانش بنیان را دارد.

- سیدمصطفی فاطمی روز پنجشنبه در بازدید از بافت تاریخی شهر بوشهر گفت: در کنار ایجاد اماکن اقامتی سنتی برای تبدیل شدن این پهنه به یک مجموعه گردشگری، باید شرایط واگذاری و فعالیت شرکت های دانش بنیان و خانه های خلاق در این بافت فراهم شود.

مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اضافه کرد: واگذاری بناها و اعطای تسهیلات برای مرمت آنها در راستای توسعه خانه های خلاق چون خانه حصیر، غذاهای دریایی، موسیقی و … می تواند جذابیت این پهنه تاریخی را بیشتر کند.

وی ادامه داد: احیای دروازه های قدیمی بافت بوشهر این حس را به گردشگر القا می کند که به یک مجموعه تاریخی وارد شده و در کنار این موضوع باید نقاط مختلف مثل مساجد و دیگر نقاط خاص دیده و سامان دهی شود.

فاطمی در پایان خاطرنشان کرد: برای ایجاد یک محور گردشگری باید تمام موارد دیده شده و به جزییات پرداخته شود و تمامی نکات مثل مکان صرف غذا، خرید صنایع دستی، استراحت و دیگر موارد در آن محور گنجانده شود.

انتهای پیام


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بافت تاریخی بوشهر ظرفیت فعالیت دانش بنیان ها را دارد

بافت تاریخی بوشهر ظرفیت فعالیت دانش بنیان ها را دارد