مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 18 فروردین 1401 ساعت 13:322022-04-07سياسي

لزوم مدیریت آب شرب در فصل گرما /400 روستا با تانکر آبرسانی می شود


استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه در حال حاضر موضوعی حیاتی تر از مدیریت آب شرب استان در فصل گرما نداریم، گفت: 400 روستای استان با تانکر آبرسانی می شود.

- ، جواد قناعت ظهر پنج شنبه در جلسه شورای حفاظت منابع آب استان خاطرنشان کرد: موضوع تأمین آب تابستان و فصل گرما که در این استان 5 ماه است، باید در اولویت برنامه های دستگاه های متولی قرار گیرد.

وی تصریح کرد: انتظار این است که شورای حفاظت منابع آب استان با برگزاری جلسات مستمر منظم و با محوریت معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری، شرایط را به گونه ای مدیریت کند که مردم در هیچ جای استان، مشکل آب شرب نداشته باشند.

استاندار خراسان جنوبی متذکر شد: اگر میزان برداشت از منابع آب زیرزمینی را مدیریت کنیم نه تنها این منابع با افت و کاهش روبرو نمی شوند بلکه نشست و شکاف در دشت ها را هم شاهد نخواهیم بود.

قناعت با تأکید بر اینکه ما هنوز نتوانسته ایم از منابع آب خدادادی مثل باران به درستی استفاده کنیم، گفت: به دلیل عدم برخورداری از آب های سطحی و آب های پشت سدها، تمام فشارها بر روی منابع آب زیرزمینی است.

وی ادامه داد: خشکسالی و عدم مدیریت مصرف آب در حوزه های مختلف، برداشت بی رویه از منابع زیرزمینی را سبب شده و متأسفانه همچنان شاهد افزایش تقاضا برای برداشت از منابع آبی هستیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لزوم مدیریت آب شرب در فصل گرما /400 روستا با تانکر آبرسانی می شود

لزوم مدیریت آب شرب در فصل گرما /400 روستا با تانکر آبرسانی می شود