مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 18 فروردین 1401 ساعت 12:022022-04-07سياسي

بیش از 107هزار مسافر از جاذبه های گردشگری و تاریخی قم بازدیدکردند


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قم از بازدید بیش از 107 هزار نفر از جاذبه های گردشگری و تاریخی استان در ایام نوروز خبر داد.

- ، علیرضا ارجمندی با اشاره به استقبال میهمانان نوروزی از جاذبه های تاریخی و گردشگری استان اظهار کرد: از تاریخ 25 اسفند تا سیزدهم فروردین جاری، 107 هزار و 759 نفر از جاذبه های تاریخی، فرهنگی و توریستی استان دیدن کرده اند که جاذبه های تاریخی با 91 هزار و 588 نفر در صدر بازدیدها قرار دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قم با اشاره به وجود حدود 350 اثر تاریخی و گردشگری ثبت ملی شده در استان ادامه داد: برای آگاهی هر چه بهتر میهمانان نوروزی از جاذبه های تاریخی و گردشگری در قالب نقشه، کتابچه های راهنمای گردشگری و بنر در سطح شهر اطلاع رسانی شد.

وی افزود: بیت تاریخی امام خمینی (ره)، گنجینه آثار مراجع تقلید، خانه زند، خانه ملاصدرا، مقابر گنبد سبز، محوطه باستانی قلی درویش، مسجد جامع، دیرگچین، خانه یزدان پناه و تیمچه بزرگ از آثار تاریخی شاخص استان در ایام نوروز بوده است.

ارجمندی گفت: راهنمایان گردشگری با استقرار در نوروزگاه ها به میزبانی خانه تاریخی زند و مجموعه تاریخی گنبد سبز و در تیمچه و موزه آثار مراجع تقلید، به معرفی جاذبه های فرهنگی، تاریخی، طبیعی و گردشگری استان پرداختند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیش از 107هزار مسافر از جاذبه های گردشگری و تاریخی قم بازدیدکردند

بیش از 107هزار مسافر از جاذبه های گردشگری و تاریخی قم بازدیدکردند