مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 18 فروردین 1401 ساعت 11:572022-04-07اقتصادي

خسارت میلیاردی سرما به باغ ها و مزارع اقلید


سرما بیش از 173 میلیارد ریال خسارت به باغ ها و مزارع اقلید وارد کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اقلید گفت: سرما به محصولات هزار و 800 هکتار از اراضی باغی و بیش از 10 هزار هکتار از اراضی زراعی این شهرستان خسارت زد.

سید علی آقا میرطالبی افزود: کاهش ناگهانی دما در تاریخ های 27 اسفند 1400 و هفتم تا نهم فروردین ماه 1401 محصولات کشاورزی و باغی شهرستان اقلید دچار سرمازدگی شد.

وی اضافه کرد: خسارت وارد شده به مزارع بین 10 تا 50 درصد بیش از هزار میلیارد ریال و در باغ های شهرستان بین 20 تا 50 درصد به میزان 730 میلیارد ریال برآورد شده است.

میرطالبی گفت: بیشترین خسارت در بخش محصولات زراعی به گندم، جو آبی و دیم و در محصولات باغی به زردآلو، بادام، هلو، گردو، انگور آبی و دیم وارد شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اقلید از کشاورزانی که مزارع و باغ های خود را بیمه کرده اند خواست برای دیریافت خسارت تقاضای خود را به کارگزاران بیمه محصولات کشاورزی ارائه دهند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اقلید گفت: با توجه به شرایط اقلیمی این شهرستان، علاوه بر بیمه محصولات کشاورزی، کشاورزان و باغداران نسبت به تغذیه مناسب اراضی زراعی خسارت دیده اقدام کنند تا بخشی از خسارت های ایجاد شده در اثر عوامل جوی جبران شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خسارت میلیاردی سرما به باغ ها و مزارع اقلید

خسارت میلیاردی سرما به باغ ها و مزارع اقلید