مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 18 فروردین 1401 ساعت 11:322022-04-07اقتصادي

خشکسالی ورود عشایر به مناطق ییلاقی بردسکن را 70 درصد کاهش داد


رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بردسکن گفت: خشکسالی و از سویی کشتار یا فروش دام ها موجب شده تا ورود عشایر امسال به مناطق ییلاقی بردسکن نسبت به سال های قبل، - 70 درصد کاهش داشته باشد.

حمیدرضا اقبالی در گفت وگو با ایسنا با بیان اینکه کوچ عشایر از بیستم فروردین ماه به سمت شهرستان بردسکن شروع می شود، افزود: عشایر برای استفاده از ییلاقات از دو ایلراه اصلی وارد شهرستان می شوند.

وی عنوان کرد: مناطقی که عشایر باید از آن ها عبور کنند کاملاً مشخص است، آن ها دام خود را یا باید با کامیون از این مسیرها انتقال دهند و یا اگر به صورت پیاده هستند باید در یک زمان مشخص نیز عبور کنند.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بردسکن تصریح کرد: اگر نظارتی به دام ها نباشد قطعاً تخریب هایی را بر جای خواهند گذاشت در غیر این صورت چون پروانه چرای دام دارند و فصل چرا و تعداد دام مشخص است خسارتی در پی ندارد.

وی مطرح کرد: به دلیل اینکه با خشکسالی مواجه هستیم عشایر یا دام های خود را فروخته اند و یا در همان منطقه خودشان نگهداری می کنند، از سویی با توجه به کاهش شدید بارندگی در شهرستان از مراتع خوبی برخوردار نیستیم که عشایر بخواهند دام های خود را به این مناطق بیاورند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خشکسالی ورود عشایر به مناطق ییلاقی بردسکن را 70 درصد کاهش داد

خشکسالی ورود عشایر به مناطق ییلاقی بردسکن را 70 درصد کاهش داد