مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 18 فروردین 1401 ساعت 09:322022-04-07اقتصادي

در روستاهای طارم کمبود آب داریم ولی نبود آب نیست


در فصل گرما، آب در کل طارم کاهش می یابد.

- ایسنا/زنجان مدیر امور آب و فاضلاب طارم گفت: در فصل گرما، آب در کل طارم کاهش می یابد.

حمید حسنلو در گفت وگو با ایسنا، درباره مشکلات آب شرب در طارم، اظهار کرد: در مناطق روستایی شهرستان طارم در فصل گرما، کمبود آب وجود دارد ولی این به معنی نبود آب نیست.

کمبود آبی که در فصل گرما در روستاها رخ می دهد بیشتر ناشی از بی نظمی و انشعابات غیرمجازی است که روستاییان برای آبیاری درختان زیتون کاشته شده در حیاط و باغ های داخل روستا استفاده می کنند و این موضوع عمده ترین مشکلاتی است که موجب بی نظمی در توزیع آب شرب در روستاها می شود.

وی با بیان اینکه در فصل گرما، آب در کل شهرستان طارم کاهش می یابد، افزود: در مناطق روستایی مردم در حیاط خانه های خود نیز درختانی کاشته و باغداری می کنند و در زمان آبیاری درختان و احشام جزو اولویت های مردم برای انتفاع از آب است که این اولویت بندی باید توسط مردم تغییر پیدا کند علاوه بر این وجود انشعابات غیرمجاز نیز یکی از دلایل بروز کمبودآب در مناطق روستایی در فصل گرما است.

این مسئول تصریح کرد: در حالی که وظیفه این امور تامین آب شرب مردم است ولی به دلیل اینکه این خدمات توسط این امور در دسترس مردم قرار دارد و در روستا و از طرفی نیز برای آبیاری درختان آب غیرشرب در دسترس نیست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

در روستاهای طارم کمبود آب داریم ولی نبود آب نیست

در روستاهای طارم کمبود آب داریم ولی نبود آب نیست