مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 18 فروردین 1401 ساعت 09:022022-04-07فرهنگي

وبینار جایگاه زن در هنر معاصر ایران برگزار شد


مرکز ایران و فرانسه، در ادامه سلسله نشست های خود با عنوان «گفت و گو»، وبینار جایگاه زن در هنر معاصر ایران را برگزار کرد.

- ، مرکز ایران و فرانسه در پاریس در ادامه سلسله نشست های خود با عنوان گفت و گو که به شیوه ی گفتگو محور و در زمینه های گوناگون حوزه ایران برگزار می شود، روز چهارشنبه سی ام مارس مصادف با دهم فروردین 1401، نشست مجازی با عنوان جایگاه زن در هنر معاصر ایران برگزار کرد.

در این برنامه که به زبان فرانسوی و با حضور مخاطبین فرانسوی و علاقمندان فرهنگ و هنر ایرانی برگزار شد، ژان کلود ووآزن نویسنده، مورخ و پژوهشگر حوزه تمدن و تاریخ ایران به عنوان دبیر تخصصی و شراره صالحی هنرمندِ نقاش، پژوهشگر و کیوریتور ایرانی مقیم پاریس حضور داشتند.

در این نشست، ضمن بررسی نقش تاریخی زن ایرانی در تحولات سیاسی -اجتماعی ایران، نقش فرهنگی و هنری زنان هنرمند ایرانی در دوره های گوناگون تاریخی، مدرن و معاصر مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت و نمونه هایی از آثار هنرمندان زن ایرانی در حوزه های گوناگون نقاشی، مجسمه سازی، عکاسی، سفال و سرامیک، معماری و سینما به نمایش درآمد.

همچنین در این نشسست صالحی، ضمن تشریح سوابق هنری هنرمندان زن برجسته ایرانی به جایگاه هنری و فرهنگی آنان در عرصه های جهانی و آثار برجسته آنان پرداخت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وبینار جایگاه زن در هنر معاصر ایران برگزار شد

وبینار جایگاه زن در هنر معاصر ایران برگزار شد