مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 فروردین 1401 ساعت 17:222022-04-06سياسي

دائره المعارف نهج البلاغه در حال تکمیل شدن است


سرویراستار دایره المعارف نهج البلاغه گفت: تاکنون هزاروپنجاه مدخل برای این دائره المعارف در نظر گرفته شده است که حدود 230-240 مدخل ارجاعی و بقیه مدخل اصلی هستند.

- ، در چهارمین قسمت از برنامه سوره؛ فصل نهج البلاغه موضوع بلاغت و نهج البلاغه با حضور احمد خاتمی سرویراستار دایره المعارف نهج البلاغه و عضو هییت علمی دانشگاه شهید بهشتی مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.

پیش از آغاز گفتگوی اصلی برنامه، در بخش معرفی و بررسی شرح ها و ترجمه های نهج البلاغه ترجمه ناهید آقامیرزایی از نهج البلاغه مورد بررسی قرار گرفت و سپس گفتگوی دیانی با خاتمی آغاز شد.

وی درابتدای این گفتگو از خاتمی خواست تا کمی درباره پروژه دائره المعارف نهج البلاغه که وی سرویراستاری آن را به عهده دارد توضیح دهد.

خاتمی پاسخ داد: دائره المعارف نهج البلاغه از سال گذشته شروع شده و پشتیبانی آن را بنیاد نهج البلاغه به عهده دارد؛ پیش بینی مان این است که احتمالاً بیش از یکسال دیگر زمان نیاز داریم تا به یک نتیجه مطلوب برسیم البته بنا به پیشنهادی که این بنیاد داشته قرار براین شده که دایره المعارف از لحاظ کمی خیلی گسترده نشود اما از لحاظ کیفی بتواند نیازهای اولیه مراجعه کنندگان را پاسخگو باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دائره المعارف نهج البلاغه در حال تکمیل شدن است

دائره المعارف نهج البلاغه در حال تکمیل شدن است