مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 فروردین 1401 ساعت 15:222022-04-06بين الملل

فرمانده سابق سودانی اتهام جنایت جنگی در دارفور را مقابل دادگاه کیفری رد کرد


فرمانده سابق شبه نظامیان الجنجوید در سودان در جلسه محاکمه اش در مقابل دیوان کیفری بین المللی اتهام های مطرح شده علیه وی مبنی بر جنایت های جنگی و جنایت علیه بشریت به دلیل نقشش در درگیری های خونین در اقلیم دارفور در غرب سودان در حدود 20 سال قبل را رد کرد.

- فرمانده سابق شبه نظامیان الجنجوید در سودان در جلسه محاکمه اش در مقابل دیوان کیفری بین المللی اتهام های مطرح شده علیه وی مبنی بر جنایت های جنگی و جنایت علیه بشریت به دلیل نقشش در درگیری های خونین در اقلیم دارفور در غرب سودان در حدود 20 سال قبل را رد کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از العربی الجدید، کریم خان، دادستان و رییس دیوان کیفری بین المللی در جلسه آغازین این محاکمه گفت که علی محمد علی عبدالرحمن 72 ساله آگاهانه و با اراده خود در جنایت ها در دارفور شرکت کرده بود.

علی عبدالرحمن که معاون سابق عمر البشیر، رییس جمهور مخلوع سودان نیز بود، گفت: من از تمامی اتهام ها مبرا هستم، من در هیچ اتهامی گناهکار نیستم.

طبق گفته مسئولان امنیتی محلی، در هفته قبل از آغاز جلسه محاکمه، دست کم 45 تن در درگیری های قبیله ای جدید در منطقه ای که مکرراً صحنه خشونت ها است، کشته شدند.

عبدالرحمن که لقبش علی کشیب است، متهم به ارتکاب 31 جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت در بین سال های 2003 تا 2004 در دارفور است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فرمانده سابق سودانی اتهام جنایت جنگی در دارفور را مقابل دادگاه کیفری رد کرد

فرمانده سابق سودانی اتهام جنایت جنگی در دارفور را مقابل دادگاه کیفری رد کرد