مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 فروردین 1401 ساعت 14:222022-04-06اقتصادي

چقدر کارت بازرگانی در گیلان صادر شد؟


به گفته مدیرکل صمت گیلان با رشد 219درصدی صدور کارت بازرگانی در گیلان و هدف گذاری میزان صادرات غیرنفتی گیلان 720 میلیون دلار در سال گذشته بود که به همت تجار و بازرگانان گیلانی، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از رشت، تیمور پورحیدری امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به افزایش 10 درصدی ارزش دلاری صادرات استان گیلان در سال 1400 نسبت به مدت مشابه سال گذشته اظهار کرد: این رشد صادراتی علیرغم تحریم های شدید و ظالمانه ای است.

وی عمده صادرات استان در سال گذشته شامل محصولات نباتی، محصولات معدنی، محصولات صنایع غذایی، محصولات نساجی و محصولات پلاستیکی به کشورهای روسیه، آذربایجان، قزاقستان و گرجستان عنوان کرد.

به گفته دبیر کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی گیلان بیش از 6 هزار سفارش کالا در استان در سال 1400 به ثبت رسیده و میانگین پاسخگویی برای هر ثبت سفارش سه روز بوده که زمان مطلوبی نسبت به میانگین کشوری را نشان می دهد.

پورحیدری با اشاره به میزان صدور کارت بازرگانی در سال گذشته، بیان کرد: تعداد کارت بازرگانی صادره در سال 1400 تعداد 169 فقره می باشد که نسبت به سال 1399 رشد 219 درصدی را نشان می دهد و نشان از رغبت بازرگانان به توسعه تجارت در گیلان و ماحصل آن افزایش مبادلات تجاری در استان و رشد صادراتی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چقدر کارت بازرگانی در گیلان صادر شد؟

چقدر کارت بازرگانی در گیلان صادر شد؟