مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 فروردین 1401 ساعت 12:272022-04-06حوادث

کلاهبرداری 1 میلیارد تومانی از60 نفر/ 3 متهم سایبری دستگیر شدند


رییس پلیس فتا پایتخت از دستگیری 3 متهم کلاهبرداری سایبری خبرداد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس، رییس پلیس فتا پایتخت از شناسایی و دستگیری کلاهبرداران اینترنتی خبر داد که با ترفند ارسال پیامکهای جعلی از مدارک هویتی شهروندان سواستفاده می کردند.

 سرهنگ داود معظمی گودرزی در تشریح جزییات این خبر اظهار داشت: در پی مراجعه تعدادی از شهروندان به پلیس فتا پایتخت مبنی بر برداشت غیرمجاز از حسابشان بعد از دریافت پیامک جعلی سامانه ثنا و ابلاغ قضایی و یا کلاهبرداری به نام آنها از اشخاص دیگر ،موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

سرهنگ گودرزی تصریح کرد: در این ترفند با عنوان سامانه ثنا ، عده ای از مجرمین سایبری با طراحی و ارسال پیامک حاوی یک لینک آلوده به بدافزار فیشینگ، کاربران را ترغیب به ورود به سامانه جعلی و مشاهده ابلاغیه خود در ازای واریز وجوه اندک می کنند که در نهایت به کلاهبرداری از شهروندان منجر می شود .

وی ادامه داد: کارشناسان پلیس فتا پایتخت بلافاصله اقدامات تخصصی خود را آغاز کرده و با تلاش شبانه روزی و بهره گیری از روش های فنی و علمی موفق شدند ردپای مجرمین را شناسایی کرده و به هویت اعضای این باند که 3 نفر بودند دست پیدا کنند، همچنین در تحقیقات مشخص شد اعضای این باند علاوه بر برداشت غیر مجاز اینترنتی از حساب شهرون


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کلاهبرداری 1 میلیارد تومانی از60 نفر/ 3 متهم سایبری دستگیر شدند

کلاهبرداری 1 میلیارد تومانی از60 نفر/ 3 متهم سایبری دستگیر شدند