مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 فروردین 1401 ساعت 12:272022-04-06اقتصادي

کاهش 30 درصدی ذخیره ی آبی در ایلام نسبت به سال گذشته


 مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان ایلام گفت: نسبت به سال گذشته با کاهش 30 درصدی ذخیره آب مواجه هستیم و اگر به همین شیوه آب در استان مصرف شود تا پایان آذر آب نخواهیم داشت.

- مهندس علی پوراحمد در گفت وگو با ایسنا،اظهار کرد: امسال نسبت به سال گذشته که به عنوان خشک ترین سال نیم قرن اخیر نامگذاری شده بود 42 درصد کاهش بارندگی داشته ایم و همین امر منابع آبی استان را به شدت تحت تاثیر قرار داده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان ایلام گفت: مخازن آب سدهای ایلام تا 50 درصد ،سد دویرج 48 درصد، سد گلال که تامین کننده ی آب مجتمع پتروشیمی است 10 درصد، سد کنگیر نیز 54 درصد آب دارد و در مجموع 46 درصد مخازن سدهای ایلام از آب پر شده است.

پوراحمد بر وضعیت نگران کننده ی منابع آبی در استان تاکید کرد و گفت: نسبت به سال گذشته بیش از 30 درصد کاهش ذخیره آب در مخازن را تجربه کردیم و اگر به همین شیوه آب در استان مصرف شود تا پایان آذرماه آب نخواهیم داشت.

وی به تدابیر و تصمیمات سریع و ضربتی در شرایط کم آبی اشاره کرد و گفت: باید جلوی نشتی سد ایلام گرفته شود و آب آن جهت بهره وری به مدار برگردد.

همچنین از چاه های سطح شهر ایلام و برگرداندن آب آنها به تصفیه خانه نیز جهت مصرف شهری استفاده کرد و حتما مصرف آب فضای سبز را از آب شرب جدا کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش 30 درصدی ذخیره ی آبی در ایلام نسبت به سال گذشته

کاهش 30 درصدی ذخیره ی آبی در ایلام نسبت به سال گذشته