مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 فروردین 1401 ساعت 12:172022-04-06اقتصادي

شهر گوگان قطب پرورش ماهیان زینتی در آذربایجان شرقی است


مدیر شیلات و امور آبزیان آذربایجان شرقی گفت: این استان با تولید سالانه بیش از 13 میلیون قطعه ماهی پنج درصد ماهی زینتی کشور را تولید می کند و گوگان قطب پرورش ماهیان زینتی در استان است.

- ، قاسم جعفروند روز چهارشنبه در گفت و گویی با اشاره به اینکه بخش گوگان آذرشهر قطب پرورش ماهیان زینتی در آذربایجان شرقی است، افزود: 100 واحد پرورش ماهی زینتی در استان فعالیت می کنند که سالانه 13 میلیون و 75 هزار قطعه ماهی در این واحدها تولید می شود.

وی با اشاره به تولید 20 نوع ماهی زینتی در استان خاطرنشان کرد: ماهی دیسکس از جمله گران ترین ماهی هم در این استان به صورت مصنوعی تکثیر و تولید می شود و امیدواریم به سمت توسعه و صادرات این صنعت برویم.

جعفروند تکثیر و تولید ماهیان زینتی را صنعتی کم هزینه، پرسود و زودبازده اعلام کرد و گفت: تولیدات ماهی استان به بیشتر استان های کشور ارسال و همچنین به کشورهای ترکیه و عراق صادر می شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آذرشهر نیز با بیان اینکه هفت واحد تولید و پرورش ماهیان زینتی مجوزدار در این شهرستان فعالیت می کنند، افزود: سالانه حدود چهار میلیون و 280 هزار قطعه ماهی در آنها تولید می شود و فروش این ماهیان زینتی 43 میلیارد تومان برای شهرستان گردش مالی به همراه دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شهر گوگان قطب پرورش ماهیان زینتی در آذربایجان شرقی است

شهر گوگان قطب پرورش ماهیان زینتی در آذربایجان شرقی است