مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 فروردین 1401 ساعت 10:572022-04-06بين الملل

المالکی: ایران به ما مدرک داد


رییس ائتلاف دولت قانون عراق گفت که ایرانی ها شواهد و مدارکی در اختیار ما قرار داده اند که نشان می دهد برخی کشورهای خارجی در ائتلاف سه گانه دخالت می کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا، نوری المالکی رییس ائتلاف دولت قانون عراق در یک گفت وگوی تلویزیونی اعلام کرد که اختلافات میان چارچوب هماهنگی شیعی و ائتلاف سه گانه (متشکل از مسعود بارزانی، مقتدا صدر و محمد الحلبوسی)، دو جنبه داخلی و خارجی دارد.

رییس ائتلاف دولت قانون از ائتلاف سه گانه خواست که بر سر یک میز بنشینند و بدون دخالت خارجی، دولت تشکیل دهند.

ائتلاف سه جانبه از حزب دمکرات کردستان عراق (مسعود بارزانی)، جریان صدر (مقتدا صدر) و السیاده (الحلبوسی خمیس الخنجر) شکل گرفته و درصدد انحصار تمامی پست های کلان این کشور از جمله ریاست جمهوری، نخست وزیری و تشکیل کابینه بود، هرچند پیش از این نیز به ریاست پارلمان دست یافت.

نوری المالکی ادامه داد: از ایران خواستیم که در این موضوع دخالت نکند و دخالت هم نکرد تا اینکه شواهد و عکس های دیدار محمد الحلبوسی و خمیس الخنجر با رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه را نشان دادند.

رییس ائتلاف دولت قانون عراق افزود: اینکه تأکید ما بر تشکیل دولت برآمده از فراکسیون اکثریت است، برای این است که در تجربه دولت عادل عبدالمهدی، او برآمده از فراکسیون اکثر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

المالکی: ایران به ما مدرک داد

المالکی: ایران به ما مدرک داد