مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 فروردین 1401 ساعت 10:272022-04-06اقتصادي

شرایط ذخایر آبی در مخازن سدهای خوزستان رضایت بخش نیست


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اهواز، پیمان حیدری مدیر دفتر حفاظت و بهره برداری آب سازمان آب و برق خوزستان امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به دلیل بروز پدیده خشکسالی در خوزستان در دو سال اخیر، شرایط ذخایر آبی استان به هیچ وجه رضایت بخش نیست.

وی افزود: در حوضه کارون بزرگ که شامل سدهای زنجیره ای کارون یک و دز است، ذخایر آبی در آن ها فقط هشت درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

مدیر دفتر حفاظت و بهره برداری از منابع آبی سازمان آب و برق خوزستان گفت: ذخیره آب در سد کرخه در مقایسه با سال گذشته منفی 129 درصد است، همچنین در حوضه سد جره نیز ذخیره با روند منفی 16 درصد مواجه هستیم.

وی ادامه داد:  با توجه به این شرایط در 9 اسفندماه سال 1400 کارگروه سازگاری با کم آبی خوزستان برگزار و به منظور برنامه ریزی برای منابع آبی در تابستان سال 1401، موضوع عدم کشت شلتوک در کلیه حوضه های آبریز خوزستان تصمیم گیری و مصوب شد.

پیمان حیدری تصریح کرد: با توجه به وضعیت منابع آبی از همه کشاورزان تقاضا داریم از کشت شلتوک خودداری کنند.

با توجه به شرایط حاد خشکسالی در حوضه کرخه، امکان تامین آب کشت فصلی نیز وجود ندارد اما با برنامه ریزی در حوضه های کارون، دز و مارون، مواردی که می توان آب را تامین کرد به سازمان جهاد کشاورزی اعلام شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شرایط ذخایر آبی در مخازن سدهای خوزستان رضایت بخش نیست

شرایط ذخایر آبی در مخازن سدهای خوزستان رضایت بخش نیست