مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 فروردین 1401 ساعت 09:222022-04-06سياسي

بازدید 366 هزار مسافر نوروزی از موزه ها و بناهای تاریخی یزد


مدیرکل میراث فرهنگی یزد با اشاره به اهمیت استقبال خود مسافران نوروزی از جاذبه های گردشگری این شهر میراث جهانی، گفت: در نوروز 1401 بالغ بر 366 هزار مسافر و گردشگر داخلی و خارجی از بناهای تاریخی شاخص و موزه های استان یزد بازدید کردند.

- احمد آخوندی، مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری یزد در گفت وگو با خبرنگار فارس از این استان، با بیان این که بیشترین بازدید در کل استان مربوط به باغ دولت آباد بود در شهر میراث جهانی یزد است، اظهار کرد: در نوروز 1401 بالغ بر 88 هزار مسافر از این مجموعه تاریخی و جذاب دیدن کردند.

وی افزود: آتشکده زرتشتیان یزد هم با میزبانی بالغ بر 85 هزار گردشگر دومین محل پربازدید یزد در تعطیلات نوروزی امسال را به خود اختصاص داده است.

آخوندی زندان اسکندر با 47 هزار بازدید کننده را سومین جاذبه پربازدید شهر میراث جهانی یزد دانست و گفت: در مدت تعطیلات نوروزی، موزه خودروهای کلاسیک و دست ساز به عنوان یکی از موزه های خلاق استان یزد نیز میزبان 22 هزار گردشگر و بازدید کننده بود.

مدیرکل میراث فرهنگی یزد در پایان موزه سنگ و معدن بافق را با 19 هزار بازدید کننده و موزه مردم شناسی باغ پهلوانپور در شهرستان مهریز را با 11 هزار بازدید کننده از دیگر جاذبه های پربازدید نوروز 1401 در استان یزد دانست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازدید 366 هزار مسافر نوروزی از موزه ها و بناهای تاریخی یزد

بازدید 366 هزار مسافر نوروزی از موزه ها و بناهای تاریخی یزد