مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 فروردین 1401 ساعت 09:022022-04-06حوادث

کلاهبرداری به بهانه ریجستری تلفن همراه


سرپرست پلیس فتا استان ایلام به کاربران در خصوص کلاهبرداری اینترنتی تحت عنوان رجیستری تلفن همراه به پیامک های دریافتی هشدار داد.

- سرهنگ علی رضا یعقوبی سرپرست پلیس فتا استان ایلام صبح امروز در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: کلاهبرداران به بهانه ریجستری تلفن همراه اقدام به سرقت از حساب شخصی افراد و اطلاعات می کنند و از این طریق مردم را فریب می دهند.

وی افزود: فرد کلاهبردار با ارسال پیامکی با سرشماره شخصی برای شهروندان با عنوان تلفن همراه شما به دلیل ثبت نشدن در سامانه همتا به زودی غیرفعال خواهد شد و شبکه آن قطع می شود، لازم است جهت جلوگیری کد IMEI تلفن خود را با مراجعه به لینک زیر ثبت کنید و کاربر پس از کلیک بر روی لینک به صفحات جعلی بانکی هدایت می شوند و با حملات فیشینگ حساب بانکی آنان خالی می شود.

سرپرست پلیس فتا استان ایلام گفت: مجرمان سایبری با این ترفند به راحتی افراد را برای ورود به درگاه های جعلی تشویق کرده و با سرقت اطلاعات بانکی شهروندان حساب آنها را خالی می کنند.

وی از کاربران خواست به هیچ عنوان فریب اینگونه پیامک ها که به موضوعات مختلف مانند رجیستر کردن گوشی تلفن را نخورند و در صورت نیاز به سایت های اصلی شرکت ها و سازمان های مورد نیاز مراجعه کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کلاهبرداری به بهانه ریجستری تلفن همراه

کلاهبرداری به بهانه ریجستری تلفن همراه