مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 فروردین 1401 ساعت 08:022022-04-06اقتصادي

صنعت هسته ای در مسیر توسعه تولید و اشتغال دانش‎ بنیان


اقتصاد دانش بنیان، عامل کلیدی قدرت تبدیل دانش و فناوری به صنعت است که به صورت رایج از آن با عنوان تجاری سازی فناوری نام برده می شود.

- خبرگزاری فارس؛ یادداشت- محمد اسلامی: اقتصاد دانش بنیان، عامل کلیدی قدرت تبدیل دانش و فناوری به صنعت است که به صورت رایج از آن با عنوان تجاری سازی فناوری نام برده می شود.

تولید دانش بنیان، به لحاظ ساختاری نیازمند فناوری طراحی و ساخت یکپارچه است که در فرایند تبدیل علم و فناوری به صنعت محقق می شود.

در شرایط کنونی نقطه عزیمت دانش بنیان شدن صنایع و واحدهای تولیدی مستلزم برداشتن گام های پنج گانه زیر است: گام اول) شناسایی و احصای قابلیت عملکردی و فناورانه محصولات تولیدی استخراج نواقص و معایب به منظور اجرای طرح بهبود و تبدیل کردن آن به محصولات مرغوب و با کیفیت؛ گام دوم) تعریف و تدوین مشکلات و مسأله های احصا شده برای پژوهش و توسعه فناوری به منظور شتاب بخشیدن به اجرای طرح های پژوهشی بویژه فناوری های مرز دانش با خلق محصولات جدید در همه بنگاه ها و دستگاه های اجرایی مربوطه گام سوم) استفاده از ظرفیت مراکز پژوهشی و ایجاد ظرفیت پژوهش با جذب پژوهشگران جوان خلاق و متعهد به منظور تولید فناوری های پیشرفته از یک سو و از دیگر سو بکارگیری فناوری ها در اجرای گام های اول و دوم فوق الاشاره و هدایت واحد صنعتی و تول


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صنعت هسته ای در مسیر توسعه تولید و اشتغال دانش‎ بنیان

صنعت هسته ای در مسیر توسعه تولید و اشتغال دانش‎ بنیان