مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 فروردین 1401 ساعت 07:122022-04-06سياسي

آیا روزه خواری، طبق قوانین جاری کشور جرم است؟


امسال و یک روز پیش از شروع ایام روزه داری، دادستان کل کشور در نامه ای خطاب به فرمانده نیروی انتظامی بر حرمت این ماه تأکید و مواردی را متذکر شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از روزنامه شرق، در بخشی از این نامه آمده است: از طریق رسانه های عمومی حرمت روزه خواری در ملأ عام و انظار عمومی مورد تأکید قرار گیرد و کسانی که به هر دلیل روزه نیستند، باید از تظاهر به روزه خواری خودداری کنند و در صورت ارتکاب تحت عنوان اقدام به جرم مشهود با آنان برخورد قانونی لازم صورت گیرد و از آنجا که اتومبیل حریم خصوص تلقی نمی شود، تظاهر به روزه خواری در خودرو نیز مشمول برخورد قانونی خواهد بود .

از دیدگاه حقوقی چند نکته قابل بررسی است: اول، جایگاه نامه دادستان کل کشور در نظام حقوقی ما؛ دوم، اصل مجرمانه بودن عمل روزه خواری؛ و سوم اینکه خودرو حریم خصوصی است یا خیر؟ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران در دو اصل مرجع تفسیر قانون اساسی و قانون عادی (مصوبات مجلس شورای اسلامی) را تعیین کرده است.

بر مبنای اصل 98، تفسیر قانون اساسی بر عهده شورای نگهبان است که با تصویب سه چهارم اعضا انجام می گیرد.

همچنین مطابق اصل 73 شرح و تفسیر قوانین عادی در صلاحیت مجلس شورای اسلامی است، مفاد این اصل مانع از تفسیری که دادرسان در مقام تمییز حق از قوانین می کنند، نیست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا روزه خواری، طبق قوانین جاری کشور جرم است؟

آیا روزه خواری، طبق قوانین جاری کشور جرم است؟