مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 فروردین 1401 ساعت 02:222022-04-05سياسي

درخواست ایران از جامعه جهانی برای فشار بر اسراییل


زهرا ارشادی، سفیر و معاون نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل در سومین جلسه عمومی کمیسیون، با حضور رییس و نمایندگان کشور های عضو، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا، سفیر ایران با اشاره به بحران های ژئوپلیتیک جاری در جهان و خطر استفاده از سلاح های هسته ای تاکید کرد که به ویژه خطر اخیر با توجه به مسابقه تسلیحاتی و نوسازی زرادخانه های هسته ای کشور های هسته ای در بستر تکنولوژی های جدید در حال شدت گرفتن است.

این دیپلمات ارشد ایران با انتقاد از افزایش بودجه تسلیحاتی کشور های هسته ای و پایین آوردن سطح آستانه کاربرد سلاح هسته ای، هرگونه تهدید به کاربرد این سلاح های غیر انسانی را رد کرد.

وی با انتقاد از سیاست های مربوطه آمریکا و انگلیس، چنین روندی را غیر قابل قبول و بر خلاف تعهدات کشور های هسته ای طبق ماده 6 ماده منع اشاعه سلاح های هسته ای عنوان کرد.

ارشادی تصریح کرد که آنچه جامعه بین المللی بدان نیازمند است، اراده سیاسی قدرت های هسته ای برای توافق روی یک برنامه اقدام برای انهدام سلاح های هسته ای در چهارچوب زمانی مشخص است و در این راستا، هرگونه تحقیق و توسعه، آزمایش، تولید سلاح های هسته ای و سیستم های پرتاب آن ها باید متوقف شده، کشور های هسته ای از تلاش برای نوسازی زرادخانه های هسته ای خود دست برداشته و سیاست ها و دکتری


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درخواست ایران از جامعه جهانی برای فشار بر اسراییل

درخواست ایران از جامعه جهانی برای فشار بر اسراییل