مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 فروردین 1401 ساعت 00:572022-04-05اقتصادي

راز کشت قهوه بهتر چیست؟


یک تحقیق جدید پیشگامانه نشان می دهد دانه های قهوه زمانی بزرگتر و فراوان تر می شود که پرندگان و زنبورها برای محافظت و گرده افشانی گیاهان قهوه با هم متحد شوند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازیورکالرت، بدون کمک های این موجودات بالدار که برخی هزاران مایل سفر می کنند، کشاورزان قهوه با کاهش 25 درصدی محصول مواجه می شوند؛ آن هم یک کاهش حدود 1066 دلاری در هر هکتار قهوه.

این موضوع برای صنعت 26 میلیارد دلاری قهوه مهم است چراکه مصرف کنندگان، کشاورزان و شرکت های زیادی برای نیروی کار صبحگاهی خود به تلاش بی مزد طبیعت وابسته هستند اما نتایج این تحقیق پیامدهای گسترده تری دارد.

تحقیق پیش رو اولین تحقیقی است که با استفاده از آزمایش های واقعی در 30 مزرعه قهوه انجام شده و نشان می دهد مشارکت طبیعت در این مورد، گرده افشانی زنبور عسل و کنترل آفات توسط پرندگان تاثیر بیشتری از مشارکت جداگانه آن ها دارد.

آلخاندرا مارتینز سالیناس، محقق اصلی مرکز تحقیقات و آموزش عالی کشاورزی گرمسیری(CATIE)، در این خصوص می گوید: تاکنون محققان به طور معمول مزایای طبیعت را جداگانه محاسبه و سپس به سادگی آن را جمع آوری می کردند اما طبیعت یک سیستم تعاملی است پر از هم افزایی و مبادلات مهم.

ما اهمیت زیست محیطی و اقتصادی این تعاملات را در یکی از اولین آزمایش ها در مقیاس های واقعی در مزارع حقیقی نشان م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راز کشت قهوه بهتر چیست؟

راز کشت قهوه بهتر چیست؟