مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 فروردین 1401 ساعت 17:022022-04-05سياسي

18 علل شایع طلاق در خانواده های ایرانی/عادت همسران به یکدیگر طلاق عاطفی است


طلاق می تواند دلایل متعددی داشته باشد اما پژوهش ها نشان می دهد که اصلی ترین عوامل موثّر بر طلاق، در چهار دسته کلیِ «انتخاب نادرست»، «نقص دانش و مهارت همسران»، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قم، طلاق نه فقط یک آسیب اجتماعی بلکه ریشه بسیاری از آسیب های اجتماعی است چرا که اگر یک خانواده گرفتار بلای طلاق شود امکان مبتلا شدن اعضای آن خانواده به دیگر آسیب های اجتماعی نیز بیشتر می شود.

فرزندی که گاهی در کنار مادر است و گاهی در کنار پدر، نمی تواند مزه محبت خانواده را بچشد و برای جبران این خلا به سراغ غیر از خانواده می رود و آسیب در زندگی او سر باز می کند.

  خبرگزاری فارس، در گفت و گو با حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر شورورزی مدیر مراکز مشاوره اسلامی سماح حوزه های علمیه و از کارشناسان مطرح حوزه خانواده به بررسی عوامل طلاق، راهکارهای کاهش آن و روش های کاهش آسیب های بعد از طلاق پرداخته است.

*سلام، ضمن تبریک سال نو و تقدیر از وقتی که در اختیار ما گذاشتند، به عنوان سوال اول بفرمایید که در جامعه ما، چه عواملی بیشتر سبب طلاق و جدایی زوجین می شود؟ سلام، بنده هم ضمن تبریک سال نو، از حُسن توجه خبرگزاری فارس، جهت بررسی آسیب های اجتماعی و ارائه راهکارهای برون رفت از آن، تشکر می کنم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

18 علل شایع طلاق در خانواده های ایرانی/عادت همسران به یکدیگر طلاق عاطفی است

18 علل شایع طلاق در خانواده های ایرانی/عادت همسران به یکدیگر طلاق عاطفی است