مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 فروردین 1401 ساعت 14:172022-04-05اقتصادي

انتقاد نسبت به عدم مشارکت پژوهشگاه ها در اجرای پروژه های کلان ملی


رییس پیشین پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی با انتقاد نسبت به عدم مشارکت پژوهشگاه ها در اجرای پروژه های کلان فناوری، گفت: پژوهشگاه ها را دریابید، - در حالی که دانشگاه ها ساختار اجرای پروژه های کلان ملی را ندارند، ولی در این پروژه ها مشارکت دارند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، محمدرضا امیدخواه امروز در آیین تکریم و معارفه رؤسای جدید و پیشین پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی، با ارائه گزارشی از فعالیت های این پژوهشگاه گفت: پژوهشگاه شیمی در 3 سال اخیر مقام اول را در بیشترین نسبت تولید ثروت نسبت به بودجه خودش کسب کرده است و بیش از 60 درصد بودجه مصوب پژوهشگاه، از محل بودجه اختصاصی است.

وی با اشاره به ناکافی بودن بودجه پژوهشگاه ها و دانشگاه ها برای پژوهش، گفت: بودجه این مراکز فقط کفاف حقوق و هزینه های عادی را می دهد.

این استاد دانشگاه تربیت مدرس یکی از چالش های این حوزه را نداشتن هویت برای پژوهشگاه دانست و ادامه داد: پژوهشگاه ها، مراکز بی همتایی هستند و نباید به راحتی آنها را از دست داد.

وی با اشاره به تشکیل معاونت فناوری از سال 1394 در این پژوهشگاه، اظهار کرد: پژوهشگاه ها وظیفه تکمیل چرخه فناوری را برعهده دارند و دانشگاه ها نمی توانند در این زمینه جایگزین آنها شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انتقاد نسبت به عدم مشارکت پژوهشگاه ها در اجرای پروژه های کلان ملی

انتقاد نسبت به عدم مشارکت پژوهشگاه ها در اجرای پروژه های کلان ملی