مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 فروردین 1401 ساعت 13:522022-04-05اجتماعي

جلوه نمایی اشک مریم در خراسان شمالی


هرساله فروردین که از نیمه می گذرد، لاله های واژگون زرد و لیمویی رنگ(اشک مریم) دشت های خراسان شمالی در منطقه خمبی و سرای شهرستان گرمه سر از خاک بیرون آورده و جلوه های زیبا و منحصربه فردی به طبیعت استان می بخشد.

- ایسنا/خراسان شمالی هرساله فروردین که از نیمه می گذرد، لاله های واژگون زرد و لیمویی رنگ(اشک مریم) دشت های خراسان شمالی در منطقه خمبی و سرای شهرستان گرمه سر از خاک بیرون آورده و جلوه های زیبا و منحصربه فردی به طبیعت استان می بخشد.

دشت های خراسان شمالی در شهرستان گرمه، محل جلوه گری کمیاب ترین گل های جهان است که از اواسط فروردین ماه تا اردیبهشت مهمان طبیعت استان هستند.

لاله های واژگون، برخلاف سایر گونه های لاله و سایر گل ها از ساقه به سوی زمین برگشته است و به این دلیل نامش را واژگون نهاده اند.

این کمیاب ترین گل های جهان که در ارتفاعات 1500 متری سطح دریا منظره ای دل انگیز و چشم نواز را ایجاد کرده، فرصت بسیار خوبی برای رونق صنعت اکو توریسم و جذب گردشگر به این منطقه است.

این گل ها که از گونه های خیلی کمیاب گیاهی هستند، علاوه بر ارزش تفرجگاهی و ایجاد چشم انداز زیبا، ارزش دارویی نیز دارد، این جلوه نمایی گل های زیبا عمر طولانی ندارد و زمان اندکی از سال را میزبان گردشگران است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جلوه نمایی اشک مریم در خراسان شمالی

جلوه نمایی اشک مریم در خراسان شمالی