مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 فروردین 1401 ساعت 13:172022-04-05حوادث

جنگل گیاهان دارویی در دل کویر


مدیر مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی اظهار کرد: ذخیره گاه جنگلی الله در باقران بیرجند دارای گونه های گیاهی منحصر به فردی در دل کویر است.

- محسن پویان در گفت وگو با ایسنا در مورد ذخیره گاه جنگلی الله در باقران بیرجند گفت: شهرستان بیرجند مرکز خراسان جنوبی است که در 32 درجه و 50 دقیقه تا 32 درجه و 53 دقیقه عرض جغرافیایی و 59 درجه و 10 دقیقه تا 59 درجه و 14 دقیقه طول جغرافیایی واقع شده است.

وی افزود: مساحت کل اراضی آن بالغ بر 2 میلیون و 125 هزار و 592 هکتار است که در حاشیه کویر لوت واقع شده است؛ مهم ترین گونه های درختی و جنگلی این ناحیه رویشی را بادام کوهی، تنگرس، انجیر وحشی، بنه و ارغوان تشکیل می دهد.

این پژوهشگر گیاهان دارویی ادامه داد: مجاورت با کویر لوت که باعث گرما و خشکی در اغلب اوقات سال شده، کمی بارش سالانه و نیز بادهای موسمی و گرم تابستانه مانند بادهای 120 روزه سیستان از مهم ترین تنگناهای رویش گیاهی و زندگی مردم این منطقه است.

پویان بیان کرد: متوسط بارندگی سالانه حدود 148 میلی متر بوده که از سال 89 به بعد پیوسته رو به کاهش بوده است؛ بیشترین مقدار بارندگی در فصل زمستان و به میزان 94.

6 میلی متر صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه دوره بارش از آبان شروع و تا اواخر اردیبهشت ماه ادامه دارد، اظهار کرد: حداکثر مطلق ثبت شده 44 درجه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جنگل گیاهان دارویی در دل کویر

جنگل گیاهان دارویی در دل کویر