مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 فروردین 1401 ساعت 12:522022-04-05پزشكي

تایید نظریه داروین پس از 2 قرن


مطالعه ای جدید پس از گذشت دو قرن باعث تایید نظریه داروین در مورد تفاوت رنگ پرندگان مناطق گرمسیری و غیرگرمسیری شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از دیلی میل، مطالعه ای جدید نشان می دهد، پرندگانی که در نزدیکی خط استوا زندگی می کنند رنگارنگ تر هستند.

دانشمندان با استفاده از هوش مصنوعی به بررسی تنوع رنگ در میان بیش از 24 هزار پرنده حفاظت شده در تصاویری از مجموعه پرندگان موزه تاریخ طبیعی پرداختند و دریافتند که پرندگان استوایی که در نزدیکی خط استوا زندگی می کنند تقریبا 30 درصد رنگارنگ تر از پرندگان مناطق غیر گرمسیری هستند که در نزدیکی قطب ها زندگی می کنند اما علت دقیق آن مشخص نیست.

به گفته ی کارشناسان نظریه ی دیرینه ای که اولین بار توسط چارلز داروین و سایر طبیعت شناسان در قرن های 18 و 19 ارائه شد، تاکنون ثابت نشده بود.

این مطالعه توسط دکتر کریس کنی(Chris Cooney) و دکتر گاوین توماس(Gavin Thomas) از دانشکده علوم زیستی دانشگاه شفیلد رهبری شد.

دکتر کنی می گوید: این تحقیق الگوی گسترده ای را نشان می دهد که حاکی از رنگین تر بودن گونه های استوایی به میزان 30 درصد نسبت به سایر گونه ها است و توضیحاتی در مورد علت رخ دادن این موضوع نیز مطرح شده است.

طبیعت شناسان اروپایی قرن هجدهم و نوزدهم مانند داروین، الکساندر فون هومبولت(Alexander von Humboldt) و آلفرد راسل والاس(Alfred Russ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تایید نظریه داروین پس از 2 قرن

تایید نظریه داروین پس از 2 قرن